Uczniowie klas pierwszych dzień przed przerwą świąteczną przygotowali samodzielnie zdrowe śniadanie. Pojawiły się kanapki, sałatki owocowe i warzywne, a nawet szaszłyki. Podczas przygotowywania posiłku wykorzystali również plony z klasowego ogródka. Radości przy tworzeniu potraw było bardzo dużo, a podczas wspólnego posiłku jeszcze więcej. Miejmy nadzieję, że zdrowe śniadanie będzie codziennie gościć w ich śniadaniówkach.
Nasi pierwszoklasiści bardzo poważnie podeszli do tematu klasowego ogródka i poza sadzeniem korzenia pietruszki postanowili wyhodować coś jeszcze. Tak więc w ich salach pojawił się szczypiorek, pietruszka wysiana z nasion, a nawet rzeżucha. Na dniach pierwsza degustacja, ciekawe czy mali ogrodnicy będą zadowoleni z efektów.
W tym roku pierwszoklasiści mieli okazję po raz pierwszy uczestniczyć w Światowym Dniu Wody z Polską Akcją Humanitarną w którym już od wielu lat uczestniczy nasza szkoła. Uczniowie dowiedzieli się wiele na temat dostępu do wody w aspekcie globalnym, a także o wodzie wirtualnej i tym co robić, aby naprawdę ją oszczędzać nie tylko zakręcając kran podczas mycia zębów.
#LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłości
2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji uczniowie klasy 8d przygotowali przedstawienie, w którym pokazali kilka chwil z życia osoby ze spektrum autyzmu. Zwrócili uwagę na to, że osoby z autyzmem, tak jak my wszyscy, potrzebują AKCEPTACJI, ZROZUMIENIA i PRZYJAŹNI. Pokazali nam, że drobne akty ŻYCZLIWOŚCI mogą mieć ogromne znaczenie dla tych, którzy czują się wykluczeni. Przypomnieli nam, jak ważna jest EMPATIA i ZROZUMIENIE w budowaniu relacji z osobami z autyzmem. Zwrócili uwagę na to, że razem możemy stworzyć świat, w którym każdy będzie czuł się AKCEPTOWANY i ZROZUMIANY.
Aparat i statyw zakupiono w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Dziękujemy za pomoc Pani Paulinie Libigockiej-Marszołek i Panu Mirkowi.
Elżbieta Białowąs-Rejek, Dorota Błaszczyk, Katarzyna Kłysz, Anna Stachera-Rachwał
Pierwszoklasiści wiedzą, że warto dbać o zdrowie, dlatego też samodzielnie zasadzili korzeń pietruszki i podjęli się wyzwania jakim jest wyhodowanie natki. Pietruszki w doniczkach rosną pod czujnym okiem młodych, klasowych ogrodników, którzy każdego dnia dbają o nie najlepiej jak potrafią. Pozostaje więc czekać na plony i pierwsze zbiory.
Więcej...
W październiku odbyła się kampania „Trzymaj się prosto” w trakcie, której odbyły się lekcje edukacyjne, aktywne przerwy przy muzyce, pokazy ćwiczeń korekcyjnych i śródlekcyjnych. Przygotowana została gazetka dla rodziców i dzieci informująca o profilaktyce wad postawy. Szkoła została oplakatowana. Dla najmłodszych uczniów została zaproponowana zabawa w Domowe badanie stóp. Dzieci wspólnie z rodzicami wykonali kolorowe odciski stopy, dzięki czemu w prosty sposób mogli zdiagnozować płaskostopie. Odbył się także konkurs plastyczny „Prosto się trzymamy”. Prowadzone były systematycznie ćwiczenia śródlekcyjne na podstawie wcześniej rozdanych scenariuszy.
Klasy młodsze po raz kolejny podjęły działania uświadamiające, jak ważną rolę odgrywa pełnowartościowe śniadanie. Zorganizowały pod hasłem By siłę w szkole mieć, trzeba dobrze zjeść wspólne śniadania w formie szwedzkiego stołu. Prowadzone były różne aktywności kulinarne i nie tylko, m.in. samodzielne przygotowywanie swojego ulubionego dania spośród produktów ułożonych w kolorowe wyspy, sałatki jarzynowe, owocowe, quizy, wystawy plastyczne. W trakcie zajęć edukacyjnych omawiane były zasady zdrowego odżywiania.
W marcu w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia dotyczące zdrowego stylu życia, dbania o kondycję fizyczną i prawidłową postawę ciała. Dzieci miały okazję ułożyć „Zdrowy jadłospis”, oglądały filmy edukacyjne i słuchały piosenek o zdrowiu, żywieniu i higienie. ABC zdrowego odżywiania „Co jeść, a czego unikać”, „Moja ulubiona dyscyplina sportu”, czytanie wiersza S. Karaszewskiego pt. ”Dla każdego coś zdrowego” i wskazywanie w nim produktów zdrowych i niezdrowych, tworzenie stworków warzywno-owocowych z rolek papieru i pudełek, zawody w skakaniu na skakance, te i wiele innych ciekawych działań towarzyszyło dzieciom podczas spędzania czasu w świetlicy szkolnej.
Wiosna tuż tuż, więc uczniowie klas młodszych rozpoczęli sadzenie roślin doniczkowych: owsa, szczypiorku, rzeżuchy. Założyli również hodowlę cebuli, którą z wielkim zainteresowaniem doglądają, rozwijają przy tym aktywności badawcze dokonując prostych obserwacji przyrodniczych. A kanapka ze szczypiorkiem z własnej hodowli – bezcenne i zdrowe!