W środę 11 kwietnia 2018 r. odbędzie się Ogólnopolski Konkurs Humanistyczny Omnibus.
Termin zgłoszeń upływa 20 marca 2018 r.
Koszt 9 zł.
Szczegóły na stronie www.jersz.pl
Zapraszam 3 uczniów z każdej klasy trzeciej do udziału w Szkolnym Konkursie Przyrodniczo - Ekologicznym, który odbędzie się 23.03.2017 r. (piątek) w godzinach 11.35 - 12.20 w sali nr 202 (w przypadku większej ilości dzieci chcących wziąć udział w konkursie proszę o przeprowadzenie eliminacji klasowych, aby każdy chętny mógł sprawdzić swoja wiedzę)
Zakres treści będących przedmiotem konkursu:
1) Królestwo roślin i zwierząt:
a) rośliny i zwierzęta w otaczających nas ekosystemach;
b) podział roślin i zwierząt na rodzime i egzotyczne;
c) rośliny i zwierzęta charakterystyczne dla krajobrazu nadmorskiego, nizinnego, wyżynnego i górskiego;
d) rośliny uprawne: zbożowe, okopowe i oleiste oraz ich wykorzystanie;
e) warstwy lasu;
f) dzikie zwierzęta żyjące w miastach – sposoby pomagania im;
g) rośliny i zwierzęta domowe i hodowlane – nazwy, wygląd, odpowiednia opieka;
h) zagrożenia dla człowieka ze strony roślin i zwierząt.
2) Zmiany w środowisku naturalnym w ciągu roku:
a) cykl życia roślin w ciągu roku;
b) zależność między porami roku a występowaniem zjawisk atmosferycznych, elementy pogody;
c) obieg wody w przyrodzie;
d) przygotowania zwierząt do zimy;
e) zagrożenia dla człowieka płynące ze strony niektórych zjawisk atmosferycznych.
3) Mapa:
a) różne rodzaje map (fizyczna, polityczna) i informacje z nich uzyskiwane;
b) kierunki geograficzne na mapie;
c) znaczenie kolorów na mapie;
d) podstawowe znaki kartograficzne i topograficzne: rzeka, jezioro, morze, ocean, las, miejscowość, zabudowania, droga:
e) największe rzeki (od źródła do ujścia) i najważniejsze góry Polski.
4) Ochrona przyrody:
a) wpływ stanu wody, gleby i powietrza na życie człowieka;
b) sposoby dbania o czystość wody, gleby i powietrza;
c) metody samodzielnego filtrowania i oczyszczania wody;
d) konieczność segregowania śmieci;
e) sposoby ponownego wykorzystania posegregowanych odpadów, recykling;
f) sposoby ograniczania ilości odpadów;
g) zagrożenia dla środowiska płynące z działań człowieka;
h) rośliny i zwierzęta chronione;
i) najważniejsze parki narodowe – umiejscowienie na mapie.
Finaliści szkolnego konkursu reprezentować będą szkołę w
III POWIATOWYM KONKURSIE PRZYRODNICZO-EKOLOGICZNYM
organizowanym przy współpracy z Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli
17 maja 2018 roku (czwartek), w Szkole Podstawowej nr 68.
Organizator : Zuzanna Mrzygłód
Serdecznie zapraszamy uczniów klas IV - VII do uczestnictwa w XII edycji MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU BIBLIJNEGO - EWANGELIA WEDŁUG ŚWIĘTEGO JANA - CZY JĄ ZNAM? pod patronatem Jego Ekscelencji Ks. Bp. prof. dr hab. Andrzeja Siemieniewskiego, organizowanego przez Szkołę Podstawową nr 73 im. Generała Władysława Andersena we Wrocławiu.
Zapraszamy do udziału w konkursie przeznaczonym dla wszystkich uczniów naszej szkoły.
Konkurs polega na odręcznym napisaniu słynnego zdania
Mikołaja Reja: „A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają"
Praca powinna być napisana na kartce A4.
Ocenie podlegać będą:
- poprawność zapisu,
- ozdobienie kartki,
- charakter pisma.
Prace należy oddawać do 16 lutego 2018r. (piątek) do p. Magdaleny Boberskiej.
Praca powinna być w kopercie A4 dokładnie opisana: imię, nazwisko i klasa.
Wyniki ogłoszone zostaną 21 lutego 2018r., w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego.
Zachęcam do udziału w konkursie
Magdalena Boberska
Alfik Humanistyczny odbędzie się 13.12.2017 (środa)
w godz.12.45-14.00 w salach 27 i 30.
Zapraszamy uczniów klas 2-7 do udziału
w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym
Kangur Matematyczny
Koszt uczestnictwa jednego ucznia w konkursie to 9 zł
(wymagana pisemna zgoda rodziców lub opiekunów prawnych).
Zapisy i wpłaty do 5 stycznia 2018r.:
klasy 2 i 3 u wychowawców, klasy 4-7 u nauczycieli matematyki.
Termin konkursu: 15 marca 2018r.
Regulamin konkursu oraz bezpłatne arkusze konkursowe z lat ubiegłych dostępne są na stronie
www.kangur-mat.pl
Koordynatorem konkursu w szkole jest pani Kinga Wiśnik.
Zapraszamy serdecznie!
ALFIK MATEMATYCZNY
odbędzie się 22.11.2017r. tj. w środę w godz. 13:00 – 14:30.
Przydział sal lekcyjnych dla poszczególnych klas:
Sala 23 – klasa 3b, 3c, 3d, 3e, 4e, 4f, 4g, 4h
Sala 24 – klasa 7a, 7b, 7c
Sala 25 – klasa 2a, 2b, 5c, 6a
Sala 26 – klasa 4a, 4b, 4c, 4d, 5a, 6b
Sala 27 – klasa 2c, 2d, 3f, 3h
W czasie trwania konkursu uczeń powinien mieć ze sobą czarny długopis oraz ołówek. Może też mieć czystą kartkę
i wykorzystać ją jako brudnopis. Uczniowie nie mogą korzystać w czasie pracy z niedozwolonych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz z kalkulatora i środków łączności, w tym z telefonów komórkowych, smartfonów.
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.jersz.pl
Zapraszamy uczniów klas 5-7 do udziału w konkursie.
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas czwartych, lecz będą pisali testy konkursowe oraz będą klasyfikowani łącznie z uczniami klas piątych.
Warunkiem udziału ucznia w konkursie jest dostarczenie podpisanej przez rodzica/opiekuna prawnego zgody do 17 listopada 2017r. szkolnemu koordynatorowi konkursu
p. Klaudii Froch.
I etap szkolny konkursu odbędzie się 21.11.2017r.
Regulamin konkursu dostepny jest TUTAJ
Alfik Humanistyczny odbędzie się 13 grudnia 2017.
Zgłoszenia do 22 listopada przyjmują polonistki.
Koszt – 8,50zł
Zapraszamy do udziału.
Więcej...
W tym celu pragniemy zorganizować niezapomnianą dla dzieci atrakcję, jaką powinna być kilkudniowa wycieczka do Włoch. Trasa wycieczki wiedzie przez Wenecję, Padwę, Watykan, Asyż, z wypoczynkiem nad morzem. W Watykanie przewidziany jest udział w Audiencji Generalnej na Placu św. Piotra z Papieżem Franciszkiem.
Zakładamy dofinansowanie do każdego ucznia w wielkości co najmniej w 50% .
Z listą zakwalifikowanych uczniów, zapoznamy ich rodziców w drugiej połowie maja 2018 r., a następnie wyniki podamy do wiadomości społeczności szkolnej.
Wytypowaniem uczestników zajmie się specjalnie powołana komisja złożona z pracowników szkoły.
Kryteria wyboru uczniów, z którym rodzice zostali zapoznani podczas ostatniego spotkania z wychowawcą zostały zamieszczone na tablicy ogłoszeń naprzeciwko sekretariatu szkoły.
Wyjazd zakwalifikowanych uczniów nie jest obowiązkowy.
Dyrekcja szkoły
Wenecja, Padwa, Rzym, Watykan, Asyż, wypoczynek nad morzem
1 dzień (niedziela): wyjazd z Wrocławia o godz. 00.00, nocny przejazd przez Czechy, Austrię do Włoch. Przyjazd na parking do Punta Sabbioni w godz. przedpołudniowych, stąd wypłynięcie łodzią do Wenecji, zwiedzanie miasta: Plac i Bazylika Św. Marka, Most Rialto, Pałac Dożów, Most Westchnień, Kampanilla, spacer wzdłuż wąskich, malowniczych uliczek oraz wizyta na targu, czas wolny. Powrót łodzią na parking, przejazd do hotelu w miejscowości Lido di Jesolo, wypoczynek nad morzem, plażowanie, obiadokolacja, nocleg.
WIĘCEJ INFORMACJI PO KLIKNIĘCIU W OBRAZEK
źródło obrazów: internet
Dyrekcja SP 20 im. Orła Białego
ogłasza konkurs na najładniejszą ozdobę świąteczną
(nadającą się do powieszenia na choinkę szkolną)
Uwaga! Nie używamy styropianowych gotowych elementów.
R E G U L A M I N K O N K U R S U
§1. Konkurs przeznaczony jest dla całej społeczności szkolnej.
§2. Konkurs organizowany jest w pięciu kategoriach wiekowych:
I - uczniowie oddziałów zerowych i klas 1;
II - uczniowie klas 2-3;
III - uczniowie klas 4-7;
IV - Rodzice uczniów SP 20 im. Orła Białego;
V - Pracownicy SP 20 im Orła Białego.
§3. S a m o d z i e l n a praca ucznia musi być wykonana na terenie szkoły. Rodzice, Pracownicy szkoły mogą swoją ozdobę wykonać poza terenem szkoły.
§4. Każdy uczeń/ osoba dorosła może oddać na konkurs tylko jedną pracę. Ozdoba musi posiadać zawieszkę, ponieważ będzie umieszczona na choince szkolnej.
Nie może być wykonana z gotowych elementów styropianowych!
§5. Zakwalifikowana do drugiego etapu praca, musi mieć przypiętą kartkę pobraną z sekretariatu szkoły (koniecznie!), ponieważ będzie na niej umieszczony numer oraz następujące dane:
a) Uczeń:
-imię i nazwisko dziecka;
-oddział;
-czytelny podpis nauczyciela/wychowawcy świetlicy lub innego pracownika szkoły, oświadczającego, że praca była wykonana przez ucznia samodzielnie na terenie placówki;
b) Rodzic:
-nazwisko i imię;
-oddział, do którego uczęszcza dziecko osoby oddającej pracę;
c) Pracownik szkoły:
-nazwisko i imię.
§6. I etap konkursu:
Uczniowie oddziałów klas 1-7 oraz „zerówek” wykonują prace w szkole. Następnie, w obecności wychowawcy, wybierają od 3 do 5 ozdób, kwalifikując je w ten sposób, do drugiego etapu. Wychowawca przypina, do każdej z nich, kartkę pobraną z sekretariatu szkoły. Podpisane prace przynosi do 5 grudnia 2017 r. do gabinetu wicedyrektorów. Ozdoby dostarczone po tym terminie, nie będą oceniane w drugim etapie.
Uwaga! Osoby dorosłe przekazują swoje prace bezpośrednio do sekretariatu szkoły- do 05.12.2017r.
II etap konkursu:
Komisja powołana przez Dyrekcję szkoły typuje najładniejsze prace do nagród. Oceniane będą przede wszystkim: estetyka wykonania, pomysł, oryginalność.
§7. Planowane ogłoszenie wyników - do 20 grudnia 2017r. Dla wykonawców najładniejszych prac (w każdej z pięciu kategorii wiekowych), Dyrekcja szkoły przewidziała nagrody, które zostaną wręczone na apelu motywacyjnym, w salach lekcyjnych lub w czasie zebrań.
Dyrekcja SP 20 im Orła Białego
Alfik Matematyczny
Koszt uczestnictwa jednego ucznia w konkursie to 9 zł
(wymagana pisemna zgoda rodziców lub opiekunów prawnych).
Zapisy i wpłaty: klasy 2 i 3 u wychowawców, klasy 4-7 u nauczycieli matematyki.
Termin konkursu: 22 listopada 2017r.
Koordynatorem konkursu w szkole jest pani Katarzyna Bednarek.
Zapraszamy serdecznie!